piątek, 17 maja 2013

Ciasto z rabarbarem i kruszonką

Rabarbar to moje wspomnienie z dzieciństwa. Ale nie ciasto z rabarbarem, czy kompot który robiła mama. Jego smak i zapach przypomina mi jak całą zgrają biegaliśmy do ogródka chrzestnej mojego taty i rwaliśmy długie łodygi z wielkimi liśćmi, które służyły przez chwilę za parasole, żeby potem jeść je takie świeże, bez mycia, zanurzając je w cukrze. Aż mordki nam się krzywiły. Nawet pisząc o tym mam ślinotok :) Dziś już nie mam ochoty na taki rabarbar, ale ciasto z rabarbarem i owszem :)



* 0,5 kg mąki pszennej,
* szklanka cukru,
* 5-6 jajek (w zależności od wielkości),
* 0,5 szklanki kefiru,
* 3-4 duże łodygi rabarbaru,
* 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
* kostka masła (200g),
* torebka cukru z prawdziwą wanilią,

KRUSZONKA
* 100g mąki,
* 50g masła,
* 50g cukru,


Masło rozpuszczamy w rondelku i studzimy. Łączymy składniki na kruszonkę i wkładamy ją do lodówki. Jajka ubijamy do białości z cukrem waniliowym i zwykłym. Miksując dodajemy masło i kefir. Nadal miksując dodajemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Ciasto wylewamy na wysmarowaną masłem i posypana bułką blachę 25x35. Na wierzchu układamy kawałeczki umytego i obranego rabarbaru. Wszystko posypujemy kruszonką. Pieczemy 35-40 min. w piekarniku rozgrzanym do 180st. Ciasto pięknie wyrasta. Kwaśny rabarbar przełamuje słodycz ciasta. Palce lizać :)


SMACZNEGO!!!

2 komentarze: