piątek, 24 maja 2013

Potrawka wieprzowa z mlekiem kokosowym

Dziś coś sycącego, ale nie ciężkiego. Coś delikatnego, a jednocześnie pikantnego. Potrawka z szynki wieprzowej na mleku kokosowym. Pycha. Jeśli ktoś tak jak ja będzie miał krem kokosowy to też będzie ok. W sumie to kupiłam mleczko. Wstrząsając nic nie słyszałam, ale pomyślałam, że jest nalane po brzegi. Otwierając puszkę okazało się, że mleko nie ma konsystencji mleka tylko gęstego jogurtu greckiego. Myślałam, że może woda wytrąciła się i jest na dole, ale po zamieszaniu nic się nie zmieniło. W smaku i zapachu wszystko było tak jak ma być, więc go użyłam. Mleko kokosowe ma tendencję do gęstnienia w niskiej temperaturze, ale w sklepie stało normalnie na półce, a ja też nie wkładałam go do lodówki. Może producent (Kier) pomylił etykiety? Tylko oni nie mają kremu kokosowego w ofercie.



* 0,7 kg szynki wieprzowej,
* 1/2 szklanki mleka kokosowego lub 2 łyżki kremu kokosowego,
* 3-4 cebulki dymki,
* 2 listki laurowe,
* łyżeczka słodkiej wędzonej papryki,
* czerwona papryczka chili,
* łyżeczka startej skórki z cytryny,
* 2-3 łyżki soku z cytryny,
* 5 dag dyni łuskanej,
* 3-4 łyżki posiekanej kolendry,
* łyżka mąki (opcjonalnie),
* łyżka masła,
* oliwa lub olej (u mnie z pestek winogron),
* sól,



Cebulkę myjemy i kroimy bez szczypioru. W garnku rozgrzewamy olej z masłem. Podsmażamy cebulki. Mięso kroimy w kostkę lub paseczki, dodajemy do zrumienionej cebuli. Dusimy przez chwilę aby woda z mięsa odparowała. Nie wiem czemu, ale przez podsmażanie do odparowania mięso jest smaczniejsze. Zawsze tak robię, a dopiero potem dolewam wody do duszenia. Może dlatego, że mięso jest faszerowane wodą? Nie wiem. Do podsmażonego mięsa dodajemy słodką paprykę i chili oraz liście laurowe i skórkę cytryny. Zalewamy niewielką ilością wody i dusimy około godziny, od czasu do czasu mieszając. Kiedy mięso jest już miękkie wlewamy mleko kokosowe, doprawiamy solą i sokiem z cytryny. Gotujemy jeszcze 10-15 min. Jeśli sos wydaje się zbyt rzadki wsypujemy po troszku mąkę energicznie mieszając aż zgęstnieje. Pestki dyni prażymy na patelni. Wszystko posypujemy kolendrą i dynią. Podajemy z ryżem, kuskusem lub chlebem.



SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz