poniedziałek, 24 października 2011

Kaszanka z cebulką

Niestety dzisiejsze danie, mam wrażenie, jest trochę ostatnio wypierane z kuchni polskiej przez wymyślne frykaski kuchni zagranicznej. Myślę również, że przez niektórych wręcz nie lubiane ze względu na swój skład. A przecież kaszanka, albo może kiszka(?) w zależności od regionu, jest naprawdę smaczna:) Dla mnie jest smakiem dzieciństwa ze względu na zawód mojego taty. Jako dziecko napatrzyłam się w domu jak się ją robi, a mimo tego nie zbrzydła mi. Tak więc dziś na obiad kiszka vel kaszanka z ziemniaczkami i ogórkiem kiszonym lub konserwowym jak kto woli:) Danie proste, chłopskie i szybkie.


darmowy hosting obrazków

* ok. 80dag kaszanki,
* 2-3 duże cebule,
* smalec,
* ewentualnie sól, pieprz do smaku,



Na dużej patelni rozpuszczamy smalec. Myślę że jest on najbardziej odpowiedni bo to danie nabiera walorów smakowych kiedy jest na nim smażone. Ale oczywiście może też być olej. Cebule kroimy w kostkę i wrzucamy na rozgrzany tłuszcz. Smażymy aż zmięknie. Kroimy kaszankę w grubą kostkę żeby ułatwić jej podgrzanie. Ja używam grubej kaszanki bo wydaje mi się, że ta cienka bardziej nadaje się na grilla. Mieszamy wszystko na patelni i smażymy do momentu aż kaszanka całkiem się rozpadnie i podsmaży. Na koniec można ewentualnie doprawić do smaku i gotowe:)


darmowy hosting obrazków



SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz