poniedziałek, 26 marca 2012

Słodko-pikantne spaghetti

Uwielbiam dania, które powstają pod wpływem natchnienia i tego co mam w lodówce:) Skusze się nawet o stwierdzenie, że takie są najlepsze. To danie niewątpliwie do takich należy:) Szukałam smaku na który miałam właśnie ochotę, ale nie do końca mogłam sprecyzować co to ma być. Uwielbiam dziwne połączenia smaków więc powstał słodko-pikantny sos do makaronu:)



* dowolny makaron,
* pojedynczy filet z kurczaka,
* cebula,
* pół szklanki białego wytrawnego wina,
* 2-3 ząbki czosnku,
* 10 cm pora,
* 2 plastry ananasa,
* 1 duże jabłko,
* 1-2 mini papryczki chili,
* 200ml śmietany 18% w kubku,
* mleko,
* bazylia,
* sól, pieprz,
* parmezan do posypania,


Gotujemy makaron, ja miałam akurat spaghetti:) W tym czasie kroimy cebulkę  i czosnek w kostkę, pora w talarki i podsmażamy na patelni. Dodajemy mięso pokrojone w drobną kosteczkę lub paseczki. Chwilę smażymy, zalewamy winem i dodajemy papryczki. Kiedy wino odparuje dodajemy jabłko i ananasa pokrojonego w kostkę. Smażymy razem aż jabłko zmięknie. Zmniejszmy temperaturę pod patelnią i wlewamy śmietanę. Kiedy zacznie delikatnie bulgotać dolewamy tyle mleka żeby uzyskać odpowiednią dla nas konsystencję. Na koniec doprawiamy do smaku. Dodajemy świeżą bazylię. Makaron łączymy z sosem, podajemy na talerze i posypujemy parmezanem. Sos wyszedł bardzo delikatny i słodki, a jednocześnie odrobinę pikantny. Bardzo nam smakował:) 




SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz