środa, 28 marca 2012

Malinowe leniwe

Pierogi jak sama nazwa mówi dla leniwych:) A ja dziś miałam taki dzień. Miały być normalne pierogi z serem albo/i z malinami, ale stanęło na leniwych:) I dobrze bo wyszły smaczniutkie. Zwykle polewam je bułką tartą podsmażoną na maśle, ale miałam w zamrażarce malinki i chciałam ich użyć do czegoś specjalnego:) To znaczy do czegoś co nie stłumi ich smaku. Tak więc powstały leniwe polane sosem malinowym:) 



LENIWE:
* 0,5kg zmielonego sera białego,
* 20dag ugotowanych ziemniaków,
* 2 jajka,
* mąka,
* 2 łyżeczki cukru,
* szczypta soli,

SOS:
* 20dag malin,
* łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią,
* cukier,


Składniki na leniwe mieszamy w dużej misce stopniowo dosypując mąkę. Kiedy ciasto przestanie się kleić do ręki przekładamy je na stolnicę i wyrabiamy aż będzie sprężyste. Odcinamy po kawałku i formujemy wałeczki. Następnie delikatnie je spłaszczamy. Ja robię to tłuczkiem do mięsa co dodatkowo zostawia delikatny wzorek. Tak przygotowane "pierogi" wrzucamy do osolonej, gotującej się wody z odrobiną oleju. Gotujemy 5-7 min od wypłynięcia. W tym czasie rozmrożone maliny miksujemy z obydwoma cukrami. Dodajemy tyle cukru ile lubimy:) Cieplutkie leniwce polewamy sosem i JEMY:) To najfajniejsza czynność:)
PS: do ciasta na leniwe można dodać szczyptę kurkumy żeby były ładnie żółte:)





SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz