wtorek, 27 marca 2012

Śródziemnomorskie kopytka

Postanowiłam połączyć naszą polską kuchnie z jakże przeze mnie uwielbianą kuchnią włoską. Kiedyś już spotkałam się z tym daniem w jakiejś włoskiej knajpce, ale wtedy go nie jadłam. Stwierdziłam więc, że warto spróbować:) Przecież to nie mogło się nie udać:) Kopytka same w sobie są smaczne i proste w przygotowaniu, a pesto... no cóż to moja słabość jak już pisałam:) 



KOPYTKA:
* 1 kg ugotowanych ziemniaków,
* 250g mąki + mąka do wyrabiania,
* 2 jajka,
* sól,

PESTO:
* 1 duży krzaczek bazylii,
* oliwa z oliwek lub inny dobry olej,
* 5g orzeszków nerkowca,
* 5-10g parmezanu,
* sól,


Kopytka wiadomo:) mieszamy wszystkie składniki, wyrabiamy elastyczne ciasto i gotujemy w osolonej wodzie. Pesto:) jeszcze prościej, bazylię myjemy, osuszmy i wkładamy do miseczki lub wysokiego naczynia. Dodajemy orzeszki, w oryginalnym przepisie piniowe, ale czasem ciężko je dostać dlatego zastąpiłam je nerkowcem, który równie dobrze się sprawdza. Wsypujemy starty parmezan i sól. Czasem nie dodaję parmezanu do pesto w ogóle i też jest smaczne, a czasem zostawiam go tylko do posypania:) Wszystko razem miksujemy blenderem dolewając oliwę. Pesto powinno mieć konsystencję niezbyt luźnej pasty:) Ciepłe kopytka mieszamy z pesto i wykładamy na talerze. Reszta to już tylko przyjemność dla podniebienia:) 




SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz