wtorek, 26 marca 2013

Makaron z kurkami i gorgonzolą

Bardzo szybki obiad. Może nie mamy sezonu na kurki, ale dla miłośników grzybów to nie problem bo na pewno zapasy zrobione, a i w sklepach też nie brakuje mrożonych grzybów. Niestety czasem ciężko oddać smak na zdjęciu. Tak też jest w tym przypadku. Muszą w takim razie wystarczyć moje zapewnienia o nieziemskim smaku tego sosu :)



* makaron np. spaghetti (u mnie fusilli lunghi bucati),
* 250g kurek,
* cebula,
* 2 ząbki czosnku,
* 8-10g ostrej gorgonzoli,
* 200g kwaśnej śmietany np. 12%,
* 100 ml mleka,
* 2 łyżki masła,
* sól, pieprz,

*filet z kurczaka,
* ulubione przyprawy lub kostka rosołowa,



Makaron gotujemy al'dente. Na maśle podsmażamy cebule pokrojona w kostkę, pod koniec smażenia dodajemy przeciśnięty czosnek i jeszcze chwilkę smażymy. Następnie wrzucamy kurki. Kiedy zaczną mięknąć (10-15 min), kruszymy gorgonzolę i mieszamy do rozpuszczenia. Wlewamy śmietanę i mleko. Chwilę razem dusimy. Doprawiamy do smaku. Pierś z kurczaka grillujemy w przyprawach lub w kostce. Makaron polewamy sosem. Podajemy z grillowanym filetem. Bardzo szybko, bardzo smacznie :) Polecam


SMACZNEGO!!!

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię makaron z grzybami i bardzo często sama go robię!

    OdpowiedzUsuń
  2. och! Już sobie wyobrażam jak wspaniale musiało pachnieć i smakować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Cię Estragon i inne ziółka! Masz bardzo fajne przepisy, które są bardzo smaczne. :) Od kilku dni też mam bloga kulinarnego. Mam nadzieję, że wejdziesz na niego i dasz mi kilka rad, jak go prowadzić. :) :)

    P.S. Mam takie pytanie: Chodzisz do sklepu "Jan"? Bardzo fajny wpis na RMF FM - ie (temat "blogosfera"). :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałem... Adres to: fajnegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      cieszę się, że podoba Ci się mój blog :) Z miłą chęcią udzieliłabym Ci kilka rad, ale sama chyba robię to z miłości do gotowania i jakoś tak spontanicznie, wiec ciężko mi cokolwiek radzić. Jeśli chodzi o sklep to tak, między innymi tam robię zakupy.

      Usuń
    2. Ja też tam robię zakupy. :)

      Usuń