środa, 6 czerwca 2012

Zupa cebulowa

Kiedy za oknem pada i jest zimno zamieniamy lekkie sałatki na ciepłe zupy. Tak było i w moim przypadku. A co może rozgrzewać lepiej niż zupka cebulowa:) Już dawno za mną "chodziła", ale było za ciepło i jakoś tak smak był, ale nie do końca. Widziałam różne przepisy, różne rady, ale ja postanowiłam ją zrobić tak jak podpowiadała moja intuicja.



* 1kg cebuli,
* 2 łyżki masła,
* 3/4 szklanki białego wina,
* ok 1,5 litra wywaru warzywnego lub rosołu,
* 2-3 ząbki czosnku,
* serek topiony śmietankowy ( u mnie ementaler),
* sól, pieprz,



Cebulę obieramy, myjemy i kroimy w talarki. W garnku rozgrzewamy masło i smażymy na nim cebulę aż się ładnie zarumieni. Powiedziałabym nawet, że dość mocno. Im bardziej cebula się skarmelizuje tym fajniejszy będzie miała posmak. Oczywiście wszystko z umiarem:) Pod koniec smażenia cebuli dodajemy drobniutko pokrojony lub wyciśnięty czosnek. Wszystko zalewamy winem i czekamy aż alkohol odparuje. Kiedy tak się stanie wlewamy bulion u mnie rosół i gotujemy wszystko na małym ogniu jeszcze jakieś 15-20 minut. Ja dodałam na końcu serek topiony który fajnie się skomponował. Żeby serek dobrze się rozpuścił najlepiej odlać trochę zupy i połączyć wszystko blenderem, a potem wlać spowrotem do garnka. W innym wypadku zrobią się grudki z sera. Na koniec wszystko doprawiamy według smaku. Ja nie wiele doprawiałam bo rosół nadał fajny smak całości. Wlewamy do miseczek i podajemy z bagietką zapiekaną z serem żółtym.



SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz