wtorek, 7 lutego 2012

Placuszki szpinakowe z cielęciną

Chcąc zrzucić kilka(naście) kilogramów potrzeba wielu wyrzeczeń, niestety. Ale trzeba sobie umilać te chwile i kombinować alternatywy dla pewnych dań, żeby mieć poczucie, że nic sobie nie odmawiamy:) Tak też było z tym daniem. Naszła mnie ogromna ochota na placki ziemniaczane po zbójnicku. No ale cóż, ziemniaki są zabronione. Trzeba było je czymś zastąpić. Szpinak. Tak, to jest to. Nie dość, że zdrowy bo ma dużo żelaza to jeszcze go lubię:) Tak więc powstały prawie placki po zbójnicku:) Wiem, prawie robi wielką różnicę:) Ale wyszły naprawdę smaczne.

darmowy hosting obrazków



PLACUSZKI
* opakowanie mrożonego, rozdrobnionego szpinaku,
* 2 jajka,
* 2-3 ząbki czosnku,
* cebula,
* 2-3 łyżki otrębów owsianych (opcjonalnie),
* zioła prowansalskie,
* sól, pieprz,

SOSIK
* 0,5 kg cielęciny, np. pieczeni,
* cebula,
* 1-2 ząbki czosnku,
* średnia papryka czerwona,
* estragon,
* cząber,
* przyprawa do mięsa duszonego,
* skrobia kukurydziana,
* jogurt naturalny 0%
* sól, pieprz,


Odmrożony szpinak odciskamy z nadmiaru wody. Dodajemy resztę podanych składników i wyrabiamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Otręby dodajemy dopiero w momencie kiedy masa będzie zbyt rzadka, nie może też być za gęsta. Powinna być taka jak na tradycyjne placki ziemniaczane. Z racji naszych ograniczeń smażyłam je na suchej patelni, ale jestem pewna, że na oleju czy oliwie będą jeszcze smaczniejsze. Chcąc uniknąć nadmiernego wysuszenia przykryłam je pokrywką i smażyłam na średnim ogniu. W między czasie przygotowywałam sos. Cielęcinę dzień wcześniej pokroiłam i zasypałam przyprawą oraz ziołami. Czosnek i cebulę pokrojoną w kostkę "podsmażymy", dodajemy aromatyczne mięso, dusimy około 20 minut. Następnie wrzucamy pokrojoną w paseczki paprykę i dusimy jeszcze jakieś 5-7 min. Zalewamy wodą i gotujemy. Ja zalewam zawsze wrzątkiem żeby nie przerwać gotowania. Kiedy mięso jest miękkie dodajemy 3-4 łyżki jogurtu zmieszanego z 1-2 łyżkami skrobi i szczyptą soli. Tak zagęszczony sos doprawiamy do smaku i gotowe:)
darmowy hosting obrazków


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz