sobota, 19 listopada 2011

Chleb nie idealny

Czemu nie idealny? Bo niestety dość mocno się kruszył przy krojeniu.Czemu? Nie wiem. Zrobiłam wszystko jak należy, ciasto miało odpowiednią konsystencję. Ale doradzono mi żeby następnym razem dodać ugotowanego, startego na tarce ziemniaka. Był naprawdę smaczny i wygdał super (przed pokrojeniem:)). Może za wcześnie go pokroiłam? Najważniejsze, że smakował:)

darmowy hosting obrazków

* 35 dag mąki pszennej,
* 35 dag mąki pełnoziarnistej,
* 25 g drożdży,
* 40 dag kefiru,
* 30 g masła,
* 1,5 łyżeczki soli,
* 1 łyżeczka cukru,
* jajko do posmarowania po wierzchu,



Wszystkie składniki mieszamy, najpierw sypkie potem dodajemy mokre. Wyrabiamy ręcznie do uzyskania jędrnego ciasta. Formujemy ładny, podłużny bochenek i odkładamy na 1-2 godz do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Kiedy wyrośnie smarujemy po wierzchu rozbełtanym jajkiem. Można naciąć nożem podłużne paski żeby nie popękał. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200st na ok 20-30 min. Wyjmujemy i czekamy aż ostygnie. Ja nie mogłam się doczekać i dość krótko stygł. Może to przez to się kruszył? Został pochłonięty zanim zdążył wystygnąć:)
darmowy hosting obrazków


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz