środa, 9 listopada 2011

Pizza idealna

Wiecznym problemem w zrobieniu pizzy było ciasto. Zawsze wychodziło albo za grube, albo za twarde. Metodą prób i błędów doszłam to wersji jaką dzisiaj prezentuję. Szczerze mówiąc nie znam dokładnych proporcji, co musicie mi wybaczyć. Zawsze robię je "na oko":) Podam mniej wiecej ile czego, a jeśli komuś przypadnie do gustu mój przepis i będzie chciał go wykonać to niech kieruje się też swoją kulinarną intuicją:) Niestety mojej pizzy zarzuca się brak ekonomiczności a mnie wróży bankructwo. Bo gdybym miała własną pizzerie i robiła tak "wypasioną" pizze to poszłabym z przysłowiowymi torbami:) No może nie żałuję składników ale to nie pizzeria tylko moja kuchnia:)

darmowy hosting obrazków

CIASTO: (na 2 ok 35cm spody)

* ok 70-80 dag mąki tortowej,
* 3/5 kostki świeżych drożdży,
* ~szklanka mleka,
* 1/4 szklanki oleju,
* sól, cukier,


DODATKI:

* podwójna pierś z kurczaka,
* 20-30dag pieczarek,
* ananas z puszki,
* kukurydza,
* papryka czerwona,
* cebula,
* 2-3 ogórki konserwowe,
* koncentrat pomidorowy (lub ketchup)
* 30-40 dag sera żółtego,
* przyprawa kebab-gyros,
* bazylia, oregano,
* rozmaryn, tymianek,
* papryka w proszku, 


darmowy hosting obrazków

Do miseczki wlewamy ciepłe mleko, solimy. W osobnej małej miseczce kruszymy drożdże i posypujemy cukrem (ok łyżeczkę). Drożdże pod wpływem cukru zaczynają się rozpuszczać, dzięki czemu unikniemy długiego mieszania. Wlewamy je do mleka, dodajemy tyle mąki aby powstało dość gęste ciasto, ale żeby jeszcze się lało. Po dokładnym wymieszaniu odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Kiedy wyrośnie dodajemy olej i tyle mąki aby można było zacząć wyrabiać ręcznie. Nie za dużo żeby nie było za twarde. Po dokładnym wyrobieniu ciasta dzielimy je na 2 części, a każdą rozwałkowujemy na ładne okrągłe spody.


darmowy hosting obrazków

Przekładamy na wysmarowane blachy na których będziemy piec i znów czekamy aż wyrośnie. Potem wystarczy tylko wygnieść delikatnie palcami środek gdzie będą dodatki a ranty zostawić. Posmarować koncentratem lub ketchupem i układać to co się lubi najbardziej na pizzy:)
Ja dałam kurczaka podsmażonego na przyprawie kebab-gyros, którego skomponowałam ze słodkim ananasem i kwaśnym ogórkiem, Nie mogło zabraknąć pieczarek i kukurydzy którą uwielbiam. Dla kontrastu czerwona papryka,a dla smaku cebulka i duuuuużo ziół, na wierzch tradycyjnie ser. Pieczemy ok 20-30 min w 200st bez termoobiegu.
W związku z tym, że przepis bierze udział w akcji biało-czerwonej na wierzchu nie mogło zabraknąć sosu czosnkowego i ketchupu:)
darmowy hosting obrazków


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz