piątek, 4 listopada 2011

Spaghetti carbonara

Danie bez wątpienia włoskie. Sos ten został wymyślony dawno temu, a mianowicie jak zdążyłam się "naumieć" podczas II wojny światowej. Ponoć wymyślili go żołnierze i powstał z tego co mieli pod ręką. Kupiłam trochę smacznego boczku a reszta składników jest zwykle w lodówce:) Przepisów na carbonare jest wiele. Może być w takiej wersji jak poniżej (prawie oryginalnej?) albo w wersji ze śmietaną, który również lubię i podzielę się nim jak tylko będę go pichcić:)


* makaron spaghetti,
* 20dag boczku wędzonego,
* 20dag boczku parzonego,
* cebula,
* 3-4 jajka,
* drobno starty parmezan,
* curry,
* natka pietruszki,
* 1-3 ząbki czosnku,
* imbir w proszku (opcjonalnie),
* sól, pieprz,


W czasie kiedy makaron się gotuje kroimy cebulę w kostkę i podsmażamy ją na patelni. Dodajemy obydwa boczusie pokrojone w drobną kosteczkę. Smażymy na rumiano. W miseczce dobrze mieszamy jajka z resztą składników. Ja dodałam odrobinę imbiru bo wydaje mi się, że pasuje, a w dodatku go lubię:) Kiedy makaron jest gotowy odcedzamy go, nie przelewamy wodą. Wkładamy z powrotem do garnka, dodajemy kolejno boczek i rozmącone jaja. Pod garnkiem utrzymujemy minimalną temperaturę żeby jajka się  ścinały, ale nie za szybko. Dajmy im chwilę żeby spokojnie doszły i obtoczyły cały makaron, cały czas mieszając. Tadaaaaa!!! I gotowe:) 


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz